ברוך הבא אורח, הרשם או התחבר


פייסבוק ואינסטגרם סוגרות שערים

מערכת האתר פרסמ/ה לפני 6 שנים 1090 צפו בכתבה

בעקבות הפרשה האחרונה שבה מוערבת פייסבוק (וגם נתבעה על כך בתביעה ייצוגית), פייסבוק ואינסטגרם סוגרות את הApi שלהן. מי שלא יודע: API מאפשר למפתחים לקבל מידע על המשתמש (כמו למי עשה לייקים, מי עוקב אחריו ואחרי מי הוא עוקב).

באמצעות מידע זה קיימים מאות תוספים לאינסטגרם ופייסבוק. אפליקציות כמו Instafollow המאפשרת בדיקה של מי עוקב אחריי, מי לא עוקב אחריי, מי הוריד פולו, וכו'.

כעת בעקבות סגירת שערי הApi של חברת פייסבוק (בעלת אינסטגרם) כל אפליקציות צד שלישי ותוספים כמו Instafollow כבר לא פעילים.

אינסטגרם השביתה כמעט הכל

אתר "macrumors" מציין: אינסטגרם השביתה מן מפתחי האפליקציות את האפשרות לגשת למידע הבא: רשימת עוקבים, רשימת לייקים, חברויות ותגובות ציבוריות.

תגובת אינסטגרם

אינסטגרם מיהרה להגיב את התגובה הבאה לכתבות שהתפרסמו בחו"ל: "כדי לשפר באופן מתמיד את הפרטיות והאבטחה של משתמשי Instagram, אנו מנסים להפסיק את הצורה הזויה שאנשים משתמשים בפלטפורמת ה- Instagram API, תוך ביצוע השינויים הבאים באופן מיידי. אנו מבינים שהדבר עשוי להשפיע על העסק או השירותים שלך, ואנו מעריכים את תמיכתך בשמירה על האבטחה של הפלטפורמה שלנו."

אינסטגרם מפחדים ומתחילים להגביל

בעתיד, ממשקי API אחרים יושבתו. החל מ -11 בדצמבר 2018, Instagram לא תאפשר עוד לאפליקציות לקרוא תוכן ציבורי, ובתחילת 2020, אפליקציות לא יוכלו לקרוא את פרטי הפרופיל של המשתמש ואת המדיה שלו. ממשקי API אלה הם כולם חלק מהפלטפורמה הישנה של אינסטגרם, והיא כבר פועלת להעברת מפתחים לפלטפורמה חדשה ומגבילה יותר.

Instagram איפשר בעבר 5,000 שיחות API לכל משתמש לשעה, מספר שנחתך ל -200.

עמדת הכותב לדעתנו זה קצת מטורף, אומנם פייסבוק חוותה פגיעה קשה בעקבות הפרשה שנוכחת בה כעת, אך מגבילה בצורה חריגה וחריפה את מפתחי האפליקציות, פוגעת בהם, ומונעת הרבה תוספים יעילים שמשמשים אנשים רבים ברחבי העולם. כמו העלאת פוסטים מתוזמנים, כמו מעקב מי מוריד פולו, ועוד. בסופו של דבר הפגיעה תהיה במשתמשים כך או כך, אם לא יהיו הגבלות וגם אם לא יהיו הגבלות.

משתמשים רבים נתקלו בשגיאות כמו זו:

צילום מסך של שגיאה באפליקציית אינסטהפולו
<< לכתבה הקודמת לכתבה הבאה >>


שותפים שלנו: עוקבים באינסטגרם, שאלות ותשובות, דייטים והכרויות